Alla inlägg den 6 juli 2020

Av team-kabe - 6 juli 2020 22:00

Spöregn, men vad gör väl det när man får se denna natur!! Vi skulle avverka ca 25 mil idag och det var stundtals magiska mil.

Bäckar, forsar och ofantligt mycket vatten. Jag som älskar fiske älskar ju även vatten! Har tagit så mycket kort. Pga lite halvtaskig tätbefolkning läs restauranger blev det en parkeringsficka efter vägen och lite kokkorv med bröd.

En gårdsbutik hade vi sett i en broschyr och där blev det ett pit stop. Hmmm, om jag vetat hur smal grusvägen va innan vi svängde in där hade jag tvekat bigtime!

Tur Lasse åkte först när vi på tillbakavägen fick möte. Nåja, en liten liten butik hemma hos en äldre herre satte fart på smaklökarna och det blev älgkorv, salami, torkat renkött och nåt rökt fläsk.

Tillslut nådde vi Stekenjokk och det var ca 9 grader vid 16 och det blåste rätt kallt. Magiskt vackert! En stor grusparkering och vi blev nog 25-30 ekipage här inatt.

Av team-kabe - 6 juli 2020 10:30

Vi tog beslutet att slå till! Är det någon gång vi ska göra det så är det detta året. Jag som inte gillar att åka långt (blir uttråkad!) gick med på att åka vildmarksvägen.

Så, mulet som sjutton, blåste och hängde regn i luften valde vi att ta en resdag. Hur tråkigt som helst om jag ska vara ärlig. Vägen mellan Älvdalen och Strömsund (väg 311) hade mest dålig väg och skog att bjuda på. Några fina vattendrag och skymten av något fjäll med lite snö på fanns väl.

Landade på Strömsunds camping. Servicehuset skulle må bra av renovering och tyckte nog inte att det var värt 280:-. Vaknade på natten av spöregn och det vädret ska hålla i sig hela vägen till Stekenjokk. Nu hoppas vi på fin natur!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards