Alla inlägg den 2 juli 2020

Av team-kabe - 2 juli 2020 14:26

Vi har ett par bekanta som har husbil som vi åkte och hälsade på juli 2019 när de låg i Kloten och Johan blev helt såld på det där med husbil. Innan jag visste ordet av hade han bestämt sig för att göra sig av med sin Harley Davidson och ville köpa husbil istället. När det gäller oss går det ganska fort i hockey och det kan svänga fort som tusan.

 

Redan veckan efter åkte vi och tittade runt vad som fanns. En helt ny värld och jag är lite tacksam för att Lasse och Marie var med och gav oss råd och vi kunde bolla frågor med. De har haft ett par husbilar redan och det första de sa var att tänk noga efter vad ni vill ha för bekvämligheter och köp det. Ni kommer ångra er annars och köp inte en för liten bil och tro att ni kommer nöja er med det (de vet hur vi fungerar).

 

Första issuen var det här med toaletten. Jag trodde inte det gick att undgå att springa och tömma den där äckliga vattentoan och kände redan innan att oj oj, det där kommer bli lite jobbigt. Ja ja, jag är hästmänniska och då har man inga som helst bekymmer med att plocka upp hästkottar med händerna och slänga dem i skottkärran, så döm mig inte redan. Jag har lovat er att bjuda på även tokigheter så jag erkänner direkt: både jag och Johan kände att vi hade lite problem med att göra nummer 2 på den där förbannade toan och sen springa och tömma och behöva se skiten. Nu säger ni att man behöver faktiskt inte titta, MEN så är det nog inte i verkligheten... utan då är man där och glor i alla fall, så Lasse och Marie sa direkt att det finns faktiskt Cinderella toaletter! Där gör man sitt behov i ett som vi säger Melitta filter (typ ett stort kaffefilter som är i typ vax material) och sen spolar man och vips så far allt ner i en skål och så bränns det upp och kvar blir lite aska!! Sååå praktiskt! (Behöver jag säga att vi inte har invigt den än med att göra nummer 2  ) Nåväl, nu ska vi snart på sem   ester så jag tror vi kommer bli tvingade att ta oskulden på den. På tal om oskuld så har vi en till att ta och det är ugnen. Den är fortfarande oanvänd...

 

Nåväl, tillslut landade vi på en Kabe Crossover 880 2019 med AC, Hydrauliska stödben och Cinderella toa. Såå nöjda! Vi har inte haft bilen i ett år än så detta blir vår första semester.

 

    

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards