Av team-kabe - 3 juli 2021 17:23

Dags för semester igen. Vi styrde kosan mot Karlsborg och campingen där. Vi lyckades boka sista elplatsen. En liten, mysig, trång camping vid vattnet med fräscha servicehus.

Tog en promenad i värmen och titta på stan och lite båtar. Satt oss på Ida?s Brygga på kvällen och åt lite mat. Dyrt och smaka fan. Kommer inte äta här igen.

Tillbaka till husbilen och Ac:n hade fått varit igång så det var svalt och gott i husbilen. Vi va rätt slut av värmen så vi gick och la oss tidigt. Dock ville ödet annat då några ungdomar/raggare stod precis utanför campingen på en parkering och spela så hög musik så jag lovar att hela Karlsborg och alla ute på hela Vättern hörde dem. Fördelen var att de hade kostat på anläggningenni bilen för vi har aldrig varit med om ett så djäkla bra och kristallklart ljud!!! Häftigt och imponerande må vi säga. De roade sig halva natten kan vi säga?.

Nja, hit kommer vi inte tillbaka om jag ska vara ärlig.

Av team-kabe - 21 september 2020 09:52

Jaha, i helgen var det dags att åka ut en tur igen. Målet vår Kloten och Rågåstjärn för lite fiske. Lasse och Marie som haft semester hela förra veckan var tidigt ute och tänkte ta lite platser vid Rågåstjän redan fredag fm, men det hade varit helt knökfullt redan vid 10:00. De kom knappt ner på grusvägen sa de och de hade aldrig sett så mycket vagnar och bilar där tidigare.

De stannade till vid Djurlången, men det var lika fullt där så det slutade med att vi hamnade på Malingsbo Camping igen. När vi kom vid 16:00 fanns det typ bara 7 platser kvar och jag kan lova att det var fullt innan kvällen var slut! Satan vad folk det är överallt. För att inte tala om hur många som fiskade runt den där lilla tjärnen. Det kastades ut vattenflöten och drag så det plumsade överallt så fisken måste ha varit helt vettskrämd och flämta på botten. Såg ingen som fick fisk på fredag em. Lördag räknade vi till ca 50 pers som stod runt hela tjärnen och det fanns verkligen inte en ledig plats kändes det som. En såg jag fick fisk sen em.

Jag insåg att det tyvärr inte skulle bli något fiske för Holst så vi tog en promenad i skogen och jag lyckade hitta några få trattkantareller för första gången i mitt liv. Marie lyckades hitta några stora och fina Karl-Johan så det blev god mat på kvällen!

Av team-kabe - 21 september 2020 09:43

För några helger sen var det återigen dags för Team Kabe att mötas upp för en helg i husbilarna. Vårt val då blev återigen Liens Camping. Roland som har Liens är ju väldigt fyrkantig och väldigt omöjlig att ha att göra med så när vi anlände lite tidigare än Lasse och Marie på fredagen så bad vi att få hämta ut nyckeln bredvid oss då vi märkte att det redan då var en del folk, men det gick INTE. Jag tar inte bokningar svarade han. Jamen, om jag tar ut nyckeln så betalar jag ju när jag lämnar tillbaka nyckeln, men det gick INTE! Holst blev djäkligt irriterad och kände direkt att NEJ, denna camping kommer jag att bojkotta i framtiden.

Det är ju inte så att vi är helt okända där då vi har varit där ganska mycket, MEN helt stört omöjlig var han. När vi dessutom på sen em skulle smita in på toa så var vattnet alldeles brunt i toastolen och likadant när jag skulle tvätta händerna! Irritatationen var ett faktum! Det går ju för fan inte att duscha i det här äckliga vattnet, så lördag morgon packade vi ihop och åkte mot Malingsbo Camping istället.

Jodå, Holst påtalade detta för Roland och han sa att jo, kommunen har haft problem med läckor i veckan. Så gubben visste om detta problem men valde att inte upplysa oss om detta när vi checkade in! Otroligt dåligt så nu åker vi verkligen inte dit igen som det känns nu!

Av team-kabe - 2 augusti 2020 22:56

Vi hade tänkt att fara mot Göta Kanal och Borensberg i helgen men det gick inte att boka och väldigt mycket folk där så då var planen Linköping. Vi skulle ha åkt på torsdag fm men så sent som onsdag kväll bokade vi av platsen och de planerna pga vissa oerhört tråkiga och ledsamma händelser. Ibland blir man chockad och besviken så både jag och Johan valde att fara till Östa Camping för att få en lugn och stillsam helg med självklara andra halvan av Team-Kabe, Lasse och Marie.

Torsdagen började i ottan i stallet med bästa hästskötaren Felicia. Tjejen som väljer att ställa klockan och gå upp med tuppen för att få tillbringa någon timme med hästarna. Sen for vi till Östa och det blev en mysdag/kväll i husbilen då det regnade typ hela dagen, men det var nog vad vi båda behövde. Fredagen kom med solsken och varmt väder så vi försökte bättra på brännan lite... Måste erkänna att vi var ganska omringade av Adria-folk så det kändes bra när Lasse och Marie kom och gjorde Teamet komplett mot kvällskvisten.

Lördag morgon och vi hyrde båt och for ut för lite fiske. Rätt var det var hittade vi värsta abborrestället och både jag och Marie fick lite fin abborre. Dock fick jag dessutom se några fina kroka av sig själva precis vid båten... Kul att få inviga nya spöt med fisk på första turen.

Vi lyckades även hitta en nudiststrand alldeles bredvid där och ja, det låg faktiskt lite folk där...

Campingen i sig är väldigt lugn trots att det var nästan fullt. Dock så är det ordning och reda och det var inga viruskanoner som spela fotboll mellan vagnarna utan höll sig i lekparken. Servicehuset är fräscht och varmt. Kan vara svårt att få in tv och internet, men denna helg hade vi tur och allt funka hela helgen. Prisvärd camping och den åkte upp i topp hos mig faktiskt nu när allt fungerade.

Av team-kabe - 30 juli 2020 20:51

I helgen var vi bjudna till Johans bror Anders och hans fru Sessan?s sommarstuga mellan Karlskoga och Degerfors. Vi tog vi husbilen vilket underbart ställe! Magisk utsikt och herregud vad lyxigt det är att få äta någon annans mat. Husbilen fick självklart följa med och det är ju himla smidigt med eget boende.

En båttur på sjön Möckeln, lite mete, god mat och en massa god skratt!!

Tusen tack för denna helg!

Av team-kabe - 30 juli 2020 20:42

För 2 veckor sen for halva team Kabe till Liens Camping i Riddarhyttan. Efter nåt dygn och torsdag em närmade sig började husvagnarna dyka upp. Rätt var det var var vi omringade av de stora husvagnarna och jag kan säga att det var inte de lugna och tysta pensionärerna som välde ur dem. Herregud vad viruskanoner (Lasses uttryck) det blev.
Snudd på fullt blev det torsdag kväll och numer verkar det vara fri uppfostran då det var helt legalt att ungarna både spelade fotboll och cyklade runt husbilarna. Vi hade hjärtat i halsgropen ganska många gånger och lika många gånger var jag på väg ut för att ryta i åt dem. Nej, fy satan, när fredag morgon kom stod vi och hängde på låset för att få checka ut och lämna dårskapet.

Mot Kloten och lugnet. Andra halvan av Team Kabe mötte upp oss där och Ove och Nina kom upp och gästspelade med sin lilla Kabe 440 Chrystal från 80-talet. Så himla roligt.

Dock ville inte kylskåpet i deras 440 fungera på gasolen så grabbarna meckade lite....

Fiskade i 2 dygn, men inte ett napp...Alldeles för varmt i vattnet, men inte en enda mygga eller knott på hela kvällen!

Av team-kabe - 16 juli 2020 22:06

Kan varmt tipsa husbilsfolket om en smidig lunch eller kanske bara som efterrätt.

Vi hittade pannkakemix på flaska på Lidl för 7:- och jag tillsatte bara lite vaniljsocker och sen ca 4 dl mjölk och skaka. Hur smidigt som helst och skitgoda pannkakor!

Sylt och spraygrädde till!

Av team-kabe - 16 juli 2020 22:01

Veckan och resan går mot sitt slut och alla pratar och hyllar Axmar brygga så vi valde att avsluta där. Vi åkte tidigt och det var väldigt lite bilar där på fm. Stor grusplan med bra uppmärkta platser. Superfint läge vid vattnet. MEN det var nog också det enda.

Det ramlade in bilar hela tiden och det fanns nog ca 60 ställplatser och det blev knökfullt och fler därtill som vara ställde sig för det fanns plats. Man stod som packade sillar med ca 1,5-2 m mellan bilarna. Man skulle swisha och få en kod till toan, men den kom aldrig.... vi fick snällt vänta tills restaurangen öppnade och gå dit och få koden.
Till alla dessa människor fanns det alltså 2 toaletter varav dusch i ena. Gissa om det var köer!?! Inte var de där och städade dem heller. Nje, vi kände att de var lite väl ohygieniska och använde husbilen istället.
Grannen valde att öppna din gråvattentank lite så den stod och rann lite fint. Stor brist på respekt med tanke på värmen och lukt när man står så himla nära. Vuxna gamla människor som inte använder saken innanför pannbenet.

Och inte var maten bra heller! Förrätten var skaldjurssallad och där fanns det 2 små burk-kräftstjärtar och 3 små räkor. Huvudrätten var rödtunga med pressad potatis, men den smakade absolut ingenting!

Summering: kan inte lovorda varken ställplatsen eller restaurangen och vi åker inte dit igen.

Domkraft istället för stödben...