Alla inlägg under september 2020

Av team-kabe - 21 september 2020 09:52

Jaha, i helgen var det dags att åka ut en tur igen. Målet vår Kloten och Rågåstjärn för lite fiske. Lasse och Marie som haft semester hela förra veckan var tidigt ute och tänkte ta lite platser vid Rågåstjän redan fredag fm, men det hade varit helt knökfullt redan vid 10:00. De kom knappt ner på grusvägen sa de och de hade aldrig sett så mycket vagnar och bilar där tidigare. 


De stannade till vid Djurlången, men det var lika fullt där så det slutade med att vi hamnade på Malingsbo Camping igen. När vi kom vid 16:00 fanns det typ bara 7 platser kvar och jag kan lova att det var fullt innan kvällen var slut! Satan vad folk det är överallt. För att inte tala om hur många som fiskade runt den där lilla tjärnen. Det kastades ut vattenflöten och drag så det plumsade överallt så fisken måste ha varit helt vettskrämd och flämta på botten. Såg ingen som fick fisk på fredag em. Lördag räknade vi till ca 50 pers som stod runt hela tjärnen och det fanns verkligen inte en ledig plats kändes det som. En såg jag fick fisk sen em.


Jag insåg att det tyvärr inte skulle bli något fiske för Holst så vi tog en promenad i skogen och jag lyckade hitta några få trattkantareller för första gången i mitt liv. Marie lyckades hitta några stora och fina Karl-Johan så det blev god mat på kvällen!

Av team-kabe - 21 september 2020 09:43

För några helger sen var det återigen dags för Team Kabe att mötas upp för en helg i husbilarna. Vårt val då blev återigen Liens Camping. Roland som har Liens är ju väldigt fyrkantig och väldigt omöjlig att ha att göra med så när vi anlände lite tidigare än Lasse och Marie på fredagen så bad vi att få hämta ut nyckeln bredvid oss då vi märkte att det redan då var en del folk, men det gick INTE. Jag tar inte bokningar svarade han. Jamen, om jag tar ut nyckeln så betalar jag ju när jag lämnar tillbaka nyckeln, men det gick INTE! Holst blev djäkligt irriterad och kände direkt att NEJ, denna camping kommer jag att bojkotta i framtiden. 

Det är ju inte så att vi är helt okända där då vi har varit där ganska mycket, MEN helt stört omöjlig var han. När vi dessutom på sen em skulle smita in på toa så var vattnet alldeles brunt i toastolen och likadant när jag skulle tvätta händerna! Irritatationen var ett faktum! Det går ju för fan inte att duscha i det här äckliga vattnet, så lördag morgon packade vi ihop och åkte mot Malingsbo Camping istället.


Jodå, Holst påtalade detta för Roland och han sa att jo, kommunen har haft problem med läckor i veckan. Så gubben visste om detta problem men valde att inte upplysa oss om detta när vi checkade in! Otroligt dåligt så nu åker vi verkligen inte dit igen som det känns nu! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards